Głównym celem projektu było upowszechnienie turystyki łódzkiej promującej walory turystyczne Łodzi atrakcyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz ich rodzin poprzez organizację 4 gier miejskich na terenie parku Źródliska i Księżego Młyna. W wyniku realizacji projektu dzieci i rodziny zapoznały się z historią zespołu fabryczno-mieszkalnego Karola Scheiblera w sposób dostępny i interaktywny, wzmocnią się więzi rodzinne. Projekt włączył się również w plan rewitalizacji tej części Łodzi.
Gry miejskie odbyły się jesienią 2015 roku z regrantingu. Gra cieszyła się dużym zainteresowaniem, zwłaszcza placówek przedszkolnych. Przeprowadzona ilość gier była niewystarczająca. Zgłoszeń było o wiele więcej niż miejsc. Z uwagi na niskie budżety placówek oświatowych duża część z nich nie mogła zdecydować się na wersję obiletowaną, ale zgłaszano dużą potrzebę takiego rodzaju aktywności i nauki dla dzieci. Opinie uczestników o projekcie były bardzo pozytywne.
Odbiorcami 4 gier miejskich były 3 grupy przedszkolne (ok. 70 os.) oraz 1 grupa rodzin z dziećmi do lat 10 (ok. 30 os.) Rekrutacja grup przedszkolnych oraz rodzin odbyła się na zasadzie nadesłania zgłoszenia uczestnictwa mailem po uprzedniej promocji projektu na stronie www i funpage’u fundacji oraz bezpośredniemu mailingowi do łódzkich przedszkoli
Gra Miejska „Tajemnice Księżego Młyna II” to projekt upowszechniających dziedzictwo łódzkich terenów pofabrycznych Karola Schaiblera wśród dzieci w wieku przedszkolnym i rodzin z dziećmi do lat 10. Każdy z uczestników otrzyma mapę z zadaniami, pełną pytań, zagadek i zadań do wykonania podczas spaceru po Księżym Młynie i parku Żródliska. Poruszanie się po mieście i kontemplowanie architektury nie jest czynnością wymuszoną. Motywacją są zadania, których rozwiązanie wymaga poznania zwiedzanych miejsc, a także rywalizacja z innymi grupami. Wszystko to sprawia, że zwiedzanie miasta w formie gry miejskiej to atrakcyjna, dobra zabawa. Mapy zostały przygotowane przez profesjonalnego przewodnika miejskiego oraz animatorów Baby Club Cafe.
Podczas zwiedzania na uczestników wycieczki czekało wiele interaktywnych gier i zabaw. Czasem trzeba było odnaleźć zaszyfrowany list, przerysować architektoniczny detal, poszukać ukrytych różnic a na koniec odbyło się rozdanie dyplomów i nagród. Zadania, które wykonali uczestnicy były wokół atrakcyjnej fabuły, dzięki czemu rozgrywka stała się emocjonująca. Uczestnicy, ubrani w czapki Sherloka Holmsa podzieleni zostali na zespoły które spotykały postacie, którzy udzielali potrzebnych informacji i wyznaczali zadania wymagające skorzystania np. z sprzętów detektywów w celu uzyskania informacji potrzebnych do rozwiązania zagadki.
Gra jest kontynuowana dla grup przedszkolnych i szkolnych przez Baby Club Cafe tel. 506674837 ; mail.babyclubcafe@gmail.com
Opis wydarzenia:
Zaginięcie kota Scheiblera – rodzinna gra miejskaSobota, 3 października, godz. 10:00, start: wejście do Fabryki Scheiblera (Tymienieckiego)
Fundacja Skillab wraz z klubokawiarnią Baby Club Cafe zaprasza na inaugurację projektu o zagadkowo brzmiącej nazwie Tajemnice Księżego Młyna. Pełna przygód gra miejska rozpocznie się przy wejściu do Fabryki Scheiblera, gdzie uczestników przywita sam Karol Scheibler - jej znakomity właściciel. Okaże się, że przemysłowcowi zaginął ukochany kot… Cóż, nietrudno domyślić się, co wydarzy się dalej. Uczestnicy zostaną wyposażeni w profesjonalne zestawy detektywistyczne i wyruszą na poszukiwania pupila Scheiblera. Będą odwiedzać kolejne zakamarki pofabrycznych terenów Łodzi, poznawać ich historię a przy okazji stawać przed wieloma wyzwaniami, których podjęcie będzie konieczne, aby odnaleźć zaginione zwierzę. Wydarzenie skierowane jest do rodzin z dziećmi do 10 roku życia. Ilość uczestników jest ograniczona.
Link do wydarzenia:
https://www.facebook.com/events/1633606026924447/